لودر سایت
شیراز، میدان ولی عصر (عج)، بلوار سلمان فارسی، مجتمع تجاری سلمان

به تازگی قانون خرید بیمه اجباری ساختمان مسکونی که همان بیمه آتش سوزی است، توسط مجلس تصویب شد. طبق این قانون، از ابتدای فروردین ماه سال 1400، تمامی مالکان ساختمان در سراسر کشور باید برای منزل خود بیمه آتش‌سوزی تهیه کنند. این قانون برای پیشگیری از هزینه‌های سنگین ناشی از آتش‌سوزی، زلزله، سیل و سایر بلایای طبیعی و غیر طبیعی است.

در ادامه بیمه آتش‌سوزی و پوشش‌های آن را به صورت خلاصه برای شما توضیح می‌دهیم و روش خرید بیمه اجباری ساختمان مسکونی را به شکل کامل شرح می‌دهیم تا بتوانید بهترین بیمه آتش‌سوزی اجباری را برای منزل خود تهیه کنید.

بیمه آتش‌سوزی ساختمان
بیمه آتش‌سوزی اجباری ساختمان

پوشش‌ها و الزام خرید بیمه آتش‌سوزی ساختمان مسکونی

بیمه آتش سوزی ساختمان دارای دو نوع پوشش اصلی و فرعی است.

پوشش‌های اصلی

بیمه آتش‌سوزی بدون داشتن هیچ پوشش اضافی، هزینه ناشی از آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار را جبران می‌کند. علاوه بر جبران هزینه ناشی از موارد گفته شده، شما می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر پوشش‌های اضافی را به بیمه‌نامه‌ی خود اضافه کنید تا منزل خود را در برابر خطرات بیشتری بیمه کنید.

پوشش‌های اضافی (فرعی)

علاوه بر پوشش‌های اصلی، شما می‌توانید با پرداخت حق‌بیمه بیشتر پوشش‌های تکمیلی زیر را به بیمه‌نامه‌ی خود اضافه کنید.

  • زلزله
  • آتشفشان و بلایای طبیعی
  • سیل و طغیان آب
  • ترکیدگی لوله آب
  • خسارت ایجاد شده برای واحد‌های دیگر در اثر خرابی یا آتش‌سوزی واحد بیمه شده
  • طوفان و گردباد
  • سرقت با شکست حرز (در صورتی که اموال را نیز بیمه کرده باشید)
  • خسارات ناشی از برف و باران و بهمن

علاوه بر موارد گفته شده پوشش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید به بیمه اجباری ساختمان مسکونی (آتش‌سوزی) اضافه کنید.

بیمه اجباری ساختمان مسکونی

الزام خرید بیمه آتش‌سوزی اجباری

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله باعث به وجود آمدن خسارات و هزینه‌های سنگین برای هموطنان شد، مجلس قانون خرید بیمه اجباری ساختمان مسکونی را تصویب کرد.

برای مثال کلان شهر تهران به طور کامل روی گسل قرار دارد و این ریسک خسارات وسیع ناشی از زلزله را افزایش می‌دهد. در استان‌های دیگر نیز ما شاهد زلزله‌های مخربی بودیم که خسارات زیادی برای هموطنان ایجاد کردند. در شهر‌هایی که زیرساخت فاضلاب مناسب نیست، امکان وقوع سیل در اثر بارش زیاد است. ساختمان‌هایی که زمان زیادی از ساخت آن‌ها می‌گذرد یا به هر دلیلی به صورت استاندارد ساخته نشده‌اند، امکان ترکیدگی لوله یا نشست زمین و آسیب به ساختمان و وسایل منزل را دارند.

بیمه آتش‌سوزی اجباری ساختمان مسکونی با وجود داشتن هزینه بسیار کم، تمام این خسارات را پوشش می‌دهد

لازم به ذکر است در صورت تهیه نشدن بیمه آتش سوزی و وقوع حادثه مدیر یا مدیران ساختمان مسئول آن هستند که پیشنهاد میکنیم مطلب بیمه مسئولیت مدیر ساختمان را حتما مطالعه بفرمایید.

برای صدور بیمه نامه در تمام رشته ها میتوانید به فروشگاه آنلاین ما سر بزنید و یا از طریق شماره های درج شده در پایین همین صفحه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نویسنده پست: آرش اکبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *