لودر سایت
شیراز، میدان ولی عصر (عج)، بلوار سلمان فارسی، مجتمع تجاری سلمان

شاید برای شما پیش‌ آمده باشد یا در دور و اطراف خود دیده باشید که ماشینی در پارک ناگهان در خودرو را باز می‌کند و ماشین در حال عبور از کنار آن با در ماشین تصادف می‌کند. اما طبق قانون در تصادف با درب باز خودرو مقصر کیست و چه کسی باید خسارت را پرداخت کند؟ باید بگوییم که شناسایی مقصر در این حالت کار دشواری است و به وضعیت‌های مختلف هرکدام از ماشین‌ها بستگی دارد. در ادامه نحوه تشخیص مقصر و قانون تصادف با درب باز خودرو را بررسی می‌کنیم.

قانون تصادف با در باز خودرو چه می‌گوید؟

طبق قانون تصادف با درب باز خودرو مقصر در وهله اول ماشین در حال حرکت است، چرا که فاصله مناسب از دیگر خودروها را رعایت نکرده است. در واقع رعایت فاصله حداقل یک و نیم متری از دیگر ماشین‌ها ضروری است. مقصر تصادف با در باز ماشین با توجه به نظر کارشناس اگر تصادف، در صورت عدم رعایت فاصله عرضی رخ داده باشد، مقصر اتومبیلی است که با درب تصادف کرده است. در صورتی که فاصله عرضی توسط خودرو در حال حرکت رعایت شده باشد اما راننده خودروی ایستاده در ماشین را بیشتر از ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر باز کند، مقصر تصادف با در باز، اتومبیلی است که در را باز کرده است.

تصادف با درب باز ماشین

تصادف با در ماشین پارک کرده در سمت چپ خیابان

اگر ماشینی در سمت چپ خیابان پارک کرده باشد و ناگهان در را باز کند و منجر به تصادف شود،‌ مقصر کیست؟ در این حالت خودرویی که در پارک است مقصر شناخته می‌شود و باید تمام خسارت‌ها را پرداخت کند.

جبران خسارت زیان دیدگان تصادف با در باز خودرو

اگر در تصادف با در باز ماشین شما مقصر شناخته شوید باید خسارت سایرین را پرداخت کنید،‌ در این شرایط بیمه شخص ثالث به کمکتان می‌آید و همه خسارت‌هایی که به مال و جان سایر افراد رسیده است را جبران می‌کند. با arashakbari.ir می‌توانید سریع و بدون دردسر بیمه شخص ثالث بخرید یا آن را تمدید کنید. همچنین ما زمان سررسید بیمه شخص ثالث را به شما یادآوری می‌کنیم تا از جریمه شدنتان پیشگیری کنید.

جبران خسارت مقصر تصادف با در باز ماشین

در شرایطی که شما مقصر حادثه باشید، نمی‌توانید خسارت ماشین خودتان را از بیمه شخص ثالث بگیرید. بیمه بدنه در این وضعیت خسارت را پرداخت می‌کند. به همین دلیل اگرچه خرید بیمه بدنه اجباری نیست اما داشتن آن برای همه صاحبان ماشین لازم است تا در شرایط تصادف و حادثه بدون داشتن نگرانی‌های مالی ماشین خودشان را تعمید کنند. برای خرید بیمه نامه بصورت انلاین اینجا کلیک کنید

برای مشاوره تخصصی و صدور و تمدید بیمه نامه بصورت کاملا غیر حضوری با شماره های درج شده در پایین همین صفحه با ما در ارتباط باشید.

نویسنده پست: آرش اکبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *