لودر سایت
شیراز، میدان ولی عصر (عج)، بلوار سلمان فارسی، مجتمع تجاری سلمان

افزایش میلیونی و ناگهانی قیمت خودروها باعث اتفاق عجیبی در بیمه خودروها شده چراکه برخی از خودروهای عادی ناگهان وارد جدول خودروهای لوکس شده‌اند.

شاید خودتان هم تجربه کرده باشید وقتی سوار بر خودرویی عادی مانند پراید یا پژوها هستید سعی دارید با فاصله بیشتری از خودروهای لوکس حرکت کنید!

علت بسیار آشکار است! کافی است یک تصادف آن هم نه شدید بین خودروهای ارزان و خودروهای لوکس به وجود آید آن موقع به زبان عامیانه امروزی صاحب خودروی عادی باید اتومبیلش  را بفروشد تا خسارت یک سپر یا صندوق عقب خودروی لوکس را بپردازد! و عجیب اینکه ربطی ندارد شما بیمه باشید یا نباشید چراکه بیمه تنها یک سقف محدودی را که توافق شده و اکثرا مطابق با تصادفات خودروهای عادی است را پرداخت می‌کند و شما باید کلی خسارت بدهید.

 

طبق تبصره های ۳ و ۴ ماده ۸ قانون جدید بیمه شخص ثالث مصوب سال ۱۳۹۵ خودروهایی که بیش از نصف دیه مرد مسلمان در ماه‌های حرام ارزش داشته باشند خودرو غیر متعارف تلقی می گردند و با توجه به اینکه در سال ۱۳۹۷ دیه مرد مسلمان در ماه های حرام طبق قانون مبلغ ۳۰۸ میلیون تومان می باشد کلیه خودروهایی که بیش از ۱۵۴ میلیون تومان (معادل نصف دیه مرد مسلمان) ارزش داشته باشند خودرو غیر متعارف تلقی می‌گردند و پرداخت خسارت به این گونه خودروها در حوادث رانندگی از محل بیمه نامه شخص ثالث مقصر حادثه تابع شرایط خاص خود می باشد.

به عنوان مثال چنانچه خودرو غیر متعارفی در یک حادثه رانندگی زیان دیده باشد و خسارت وارده به خودرو غیر متعارف مبلغ ۵ میلیون تومان براورد گردد و تعهد مالی بیمه نامه شخص ثالث خودرو مقصر حادثه مبلغ ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ارزش روز خودرو غیرمتعارف زیاندیده ۳۰۰ میلیون تومان باشد، به استناد ماده فوق الذکر خسارت قابل جبران در تعهد شرکت بیمه و مقصر حادثه تنها مبلغ دو میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و به شرح زیر خواهد بود:

حالا چاره چیست؟ نه انتظار داریم خودروهای عادی در سطح شهر نباشند و نه می‌توان به کسانی‌که خودروی لوکس سوار می‌شوند خرده گرفت!

بهترین راهکار برای افراد این است که خودروی خود را بیمه بدنه کنند چراکه برای آن محدودیتی وجود ندارد و بیمه در آن به تعهدات خود پایبند است و حتی اگر مقصر باشید خسارت به شما می‌دهد.

با عنایت به مراتب بالا توصیه می گردد کلیه دارندگان خودرو های غیر متعارف جهت جلوگیری از ضایع شدن حقوق خود و همچنین جهت بهره مندی از تخفیفات و مزایای ویژه قبل از وقوع هرگونه حادثه ای جهت خرید بیمه نامه بدنه اتومبیل خود اقدام نمایند.

جهت بهره مندی از تخفیفات و مزایای ویژه قبل از وقوع هرگونه حادثه ای ، نسبت به خرید بیمه نامه بدنه اتومبیل با تخفیفات و مزایای ویژه به این نمایندگی مراجعه فرمایید.

تخفیفات ویژه فقط تا پایان سال ۹۷ .

شاید فردا دیر باشد.

نویسنده پست: آرش اکبری

یک پاسخ برای “قابل توجه دارندگان خودرو های با ارزش بیش از ۱۵۴ میلیون تومان (خودروهای غیر متعارف)”

  1. اطلاعیه تکان‌دهنده ای بود
    الان کلی از ماشین ها قیمت هاشون الکی رفته بالا و کسی به این فکر نمیکنه که از این منظر هم براش مشکل پیش میاد
    شرکت های بیمه یا قوه قضاییه باید یه فکری به حال تعریف خودرو لوکس و غیر متعارف بکنم چون با این قیمتها اکثر ماشین ها دیگه غیر متعارف نیستن بلکه متعارفند
    هر دم از این باغ بری می‌رسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *