انواع بیمه آتش سوزی

به طور کلی اماکن و مراکزی که در بیمه آتش سوزی تحت پوشش قرار می گیرند به ۴ بخش تقسیم می شوند:

بیمه نامه منازل مسکونی
بیمه نامه مراکز صنعتی
بیمه نامه مراکز غیر صنعتی
بیمه نامه انبارها

بیمه آتش سوزی منازل مسکونی

به موجب این بیمه نامه، ساختمان، اثاثیه و تاسیسات واحدهای مسکونی می توانند در برابر خطرات اصلی و خطرات اضافی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

بیمه آتش سوزی مراکز صنعتی

مراکز صنعتی شامل کلیه کارخانجات صنایع غذایی، آشامیدنی ها، دخانیات، نساجی پوشاک، چرم، چوب، کاغذ، مقوا، چاپ و صحافی شیمیایی، کانی غیر فلزی، فلزات اساسی و صنایعی از این قبیل و … است و ساختمان، تاسیسات، ماشین آلات، مواد اولیه، موجودی و محتویات هر یک از مراکز یاد شده را می توان در مقابل خطرهای آتش سوزی، انفجار، صاعقه و همچنین کلیه خطرهای اضافی ذکر شده بیمه کرد.

بیمه آتش سوزی مراکز غیر صنعتی

مراکز غیر صنعتی شامل کلیه فروشگاه های تجاری، تعمیرگاه ها، بیمارستان ها، اماکن عمومی، ساختمان های اداری، بنگاه های معاملاتی، مراکز پخش دارو، فروشگاه های غذایی و پروتئینی، آموزشگاه ها، مراکز خدماتی و سایر موارد مشابه می باشد و ساختمان، تاسیسات، موجودی، اثاث ثابت و دکوراسیون هر یک از مراکز یاد شده را می توان در مقابل خطرهای آتش سوزی، انفجار، صاعقه و نیز کلیه خطرهای اضافی ذکر شده بیمه کرد.

بیمه انبار

در این بیمه نامه، خسارت های ناشی از آتش سوزی، بر اساس مبلغ مندرج در بیمه نامه و به میزان زیان وارده به بیمه گذاران جبران خواهد شد که خود بر دو نوع است:

بیمه اظهارنامه ای: با توجه به اینکه موجودی برخی از انبارها دائما در حال نوسان است، این نوع بیمه نامه برای انبارهای با موجودی های متغیر قابل ارائه است.
بیمه نامه مرهوناتی: این نوع بیمه نامه که تمامی انواع بیمه نامه های آتش سوزی یاد شده را در بر می گیرد، برای اشخاص حقیقی و یا حقوقی که از بانک وام های کوتاه مدت یا بلند مدت دریافت می کنند، با ارائه فاکتور و یا سند تایید شده قابل ارائه است.