لودر سایت
شیراز، میدان ولی عصر (عج)، بلوار سلمان فارسی، مجتمع تجاری سلمان

طرح فیروزه ای(مساجد):

“به موجب این  طرح مساجد، تکایای موقت مذهبی، حسینیه ها، امام زاده ها و اماکن متبرکه در قبال خطرآتش سوزی، صاعقه، انفجار و مسئولیت مدنی بیمه گذار در مقابل مراجعه کنندگان این اماکن مذهبی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.”

این طرح با هدف تأمین امنیت و آسایش بیشتر عزاداران حسینی در ایام عزادری سرور شهیدان حسین‌بن علی(ع) صورت گرفت.

ایفای مسئولیت اجتماعی را از جمله انگیزه‌های اصلی شرکت بیمه در رونمایی از این طرح است و همچنین این طرح ترکیب دو پوشش بیمه آتش‌سوزی و مسئولیت است که برای اعضای هیئت امنای مساجد و صاحبان تکایا انجام می‌شود.

با ذکر این نکته که در این طرح به دو بعد مسئولیت اجتماعی و فرهنگ‌سازی اهمیت ویژه‌ای داده ایم،  در این طرح به دنبال هیچگونه سود و منفعت بیمه‌ای نیستیم و امیدواریم بتوانیم با اجرای این طرح، امنیت روانی لازم برای مساجد و هیئت‌های مذهبی را فراهم کنیم.

پرداختن به این موضوع را وظیفه خود می‌دانیم و تلاش می‌کنیم یک فرهنگ‌سازی دینی اسلامی را رقم بزنیم.

جبران خسارت های صدمات جسمانی وارده به مراجعین به مساجد و امامزاده ها در خود مسجد و امامزاده و اماکن وابسته از جمله وضوخانه ، سرویس بهداشتی ، آشپزخانه و حیاط و کتابخانه متعلق به بیمه گذار و در ارتباط با فعالیت آن مجموعه باشد .
بر اساس این تفاهم‌نامه مساجد می‌توانند تحت پوشش بیمه حوادث قرار بگیرند که بر اساس آن اگر خسارتی به مسجد وارد شود تا سقف قرارداد وارد شده بیمه خسارت‌ها را پرداخت می‌کند.
بیمه مسئولیت مدنی مساجد را بسیار حائز اهمیت است و  اگر حادثه‌ای در مسجد رخ دهد که منجر به سانحه دیدن نمازگزاران و افراد حاضر در مسجد شود و در حادثه ، مسجد  و متصدیان آن مقصر شناخته شود، خسارت افراد را بیمه تأمین می‌کند.

عکس مربوط به حادثه آتش سوزی مسجد جامع ساری در محرم می باشد

یکی از رایج ترین اتفاقات برای مساجد و هیات های مذهبی وقوع آتش سوزی به علت بار زیاد و فرسوده بودن سیم کشی های برق می باشد و همچنین وجود پارچه و پرچم های بسیار زیاد که قابلیت اشتعال بالایی دارند.
با یک سرچ ساده در گوگل میتوان حوادث بیشماری از این دست را دید که علاوه بر خسارت های مالی هنگفت بعضا خسارات جانی را هم در بر دارند.
میتوان به حادثه آتش سوزی مسجد جامع ساری و یا ارگ تهران برای نمونه اشاره کرد که اگر مسجد و هیات بیمه بود خیلی از مسائل را بیمه پوشش میداد.
طرح فیروزه ای بیمه مساجد و هیات های مذهبی با هدف تأمین امنیت و آسایش بیشتر عزاداران حسینی در ایام عزادری سرور شهیدان حسین‌بن علی(ع) صورت گرفت.
این طرح ترکیب دو پوشش بیمه آتش‌سوزی و مسئولیت است که برای اعضای هیئت امنای مساجد و صاحبان تکایا انجام می‌شود.

نویسنده پست: آرش اکبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *